Rund ums Forum

+ Neuanmeldung
+ Impressum / Kontakt
+ Datenschutzerklärung
+ Bedienung des Forums
+ Bild einfügen
+ Neueste Beiträge


Features

+ Galerie
+ /8-KnowHow


Links zu Mercedes-Benz

+ MB Ersatzteilportal incl. Bilder + Preis
+ MB Betriebsstoff-Vorschriften


Wichtige /8-Links

+ Baureihenübersicht
+ Serienunterschiede

Das Mercedes-Benz /8 Forum

Mercedes Benz /8


Willkommen im Mercedes-Benz /8 Forum.
Hier dreht sich alles rund um die Baureihe W114/115.
/8 Kaufberatung

/8-KnowHow - geballtes Wissen
Hier werden technische Fragen geklärt. Teileanzeigen gehören eins tiefer und werden hier gelöscht!
Öffentliches Forum 
Hallo Besucher!
280C with carburator problem in Sweden
geschrieben von: Ennis (IP-Adresse bekannt)
Datum: 01. April 2017 17:28

Hello.
Sorry to write at English, I am from Sweden and unfortantly I do not speak German.

I have great and nice 280C coupe from late 1972, in Sweden its modell 1973.
I have some problem with Solex 4A1 as many other.

Its problem to start the car when cold. I have to turn key several times, she start but die.
Whan she is warm, there is almost no problem.

When she start (cold) I have to help idle for a while by pressing a little bit gas pedal. If I give to much gas, car die too. After been run at idle for 2-3 minutes, then is no problem.

The car is rebuilt to manual choke for many years ago. ut it doesnt matter what I do with the choke.
Cables, rotor, sparkpluggs and other things are in perfect condition, i have Petronix ignition.


I have been read that those carburator can develop air leak, wrap and get impossible to get work nice.

In american forums everybody just talk about replace carburator to Holley pr Weber. But I would like to keep car original if possible.

I have for years looking to find help, but it seems that no one more work with those carburators in Sweden sauer


Is tehere anyone in Geramny that rebuild Solex carburators, or can I bue a new somwhere?

Re: 280C with carburator problem in Sweden
geschrieben von: Ennis (IP-Adresse bekannt)
Datum: 01. April 2017 17:52

Hallo. Ich lebe in Schweden so kann ich nicht Deutsch. Dieser Text wird erstellt mit Google trasnlate. Also verzeiht mir, wenn es seltsam aussieht.
Ich habe mit niemandem Hilfe in Schweden suche länger mit dieser Solex.
Ich habe einen 280C aus dem späten 72 zählt als Modelljahr 73.

Solex wird manuel Drossel umgewandelt.
Das Auto ist sehr schön, wenn es heiß ist, aber es ist schwer, wenn kalt zu starten. Dann drehe ich die Taste 2-3 mal. Dann muss ich für eine Weile das Gaspedal pumpen, damit es nicht stirbt. Wenn es stand dann auf und für 2-3 Minuten in Betrieb ist der Entwurf ist.

Ich habe Goola verschiedenen Foren förökt. In den Vereinigten Staaten deuten darauf hin, jede Änderung an Weber oder Holley. Aber ich will das Auto Original halten.

Gibt es jemanden in Deutschland, die neu erstellt und renoverarar Solex 4A1? Oder Verkauf von neuen?

Grüße Ennis Svanström

Re: 280C with carburator problem in Sweden
geschrieben von: w.zobel@230.6 (IP-Adresse bekannt)
Datum: 01. April 2017 20:50

Hi,
you can try at this:

[www.bobs-services.de]

There was some years ago an ad with article in the newspaper called Oldtimer Markt. With good references.

Hope he can help you
Wolfgang

Re: 280C with carburator problem in Sweden
geschrieben von: Ennis (IP-Adresse bekannt)
Datum: 02. April 2017 17:35

Thanks a lot.
I send him a email. Let's see if he answer.

What do you guys in Germany doing with those complicated and problem carburators?

IF any one have more ideas, please share it with me.

Regards, Ennis, Sweden .

Re: 280C with carburator problem in Sweden
geschrieben von: Ennis (IP-Adresse bekannt)
Datum: 04. April 2017 15:32

Hello. Unfortantly no answer at all sauer

[s-media-cache-ak0.pinimg.com]

Re: 280C with carburator problem in Sweden
geschrieben von: anapodos (IP-Adresse bekannt)
Datum: 04. April 2017 17:49

Hello ennis
Look at the page from "rudis vergaser berlin" maybe you have more succes!
saludos alex

Re: 280C with carburator problem in Sweden
geschrieben von: L.R. (IP-Adresse bekannt)
Datum: 04. April 2017 18:05

Hello,

the of the game: [www.strichacht-forum.de]

greeting Lars

Re: 280C with carburator problem in Sweden
geschrieben von: Ennis (IP-Adresse bekannt)
Datum: 06. April 2017 08:56

That was some useful information. Thanks.

Still I am wory if I can adjust everything back, after I am going to replace gaskets with service set I have been order. Best should be if I could find a hendy man o do it for me, but seems that no one want to work, or can, with Solex sauer



/8-Forum is powered by Phorum.