Rund ums Forum

+ Neuanmeldung
+ Impressum / Kontakt
+ Datenschutzerklärung
+ Bedienung des Forums
+ Bild einfügen
+ Neueste Beiträge


Features

+ Galerie
+ /8-KnowHow


Links zu Mercedes-Benz

+ MB Ersatzteilportal incl. Bilder + Preis
+ MB Betriebsstoff-Vorschriften


Wichtige /8-Links

+ Baureihenübersicht
+ Serienunterschiede

Das Mercedes-Benz /8 Forum

Mercedes Benz /8


Willkommen im Mercedes-Benz /8 Forum.
Hier dreht sich alles rund um die Baureihe W114/115.
/8 Kaufberatung

/8-KnowHow - geballtes Wissen
Ausfahrten und (über-)regionale Treffen bitte hier rein!
Öffentliches Forum 
Hallo Besucher!
/8- Herbsttreffen NIEDERLANDE
geschrieben von: august wiessler (IP-Adresse bekannt)
Datum: 05. August 2010 20:23

MOIN ALLERSEITS;

unten stehend findet ihr einige Informationen zum diesjährigen Herbsttreffen des www.W114W115clubnederland.nl

Diese Veranstaltung ist zwar bisher eine reine Clubveranstaltung gewesen, jedoch haben wir bei der www.sternfahrt.net in Stendal einen recht guten Draht zu einender entwickelt.

Ich habe bereits mit vier Sternfahrt-teilnehmern gesprochen, und voraussichtlich werden wir mit 4-5 Fahrzeugen am Herbsttreffen der Niederländer teilnehmen.

Wer an einer Teilnahme und dem Kennenlernen eines neuen Kreises von /8-Fans interessiert ist, der möge bitte Kontakt mit Herrn BRAM AARTS aufnehmen.

Er ist der Meeting-Coördinator und ist über folgende e-mail-adresse erreichbar:
meetings@w114w115clubnederland.nl
Alternativ könnt Ihr ihn auch unter der Nummer 0031 - 6150 - 565-80 erreichen.

Vielleicht schafft Ihr es, bei Eurer Anfrage Kausalsätze und komplizierte Schachtelsätze zu vermeidensmile)
Bei denen stossen nämlich umgekehrt auch meine niederländisch-Kenntnisse an Ihre Grenzen!!!!


Zumeist dürfte die Veranstaltung für relativ grenznah wohnende /8-Freunde interessant sein.
Dabei spielt dann die Sprachbarriere sowieso keine Rolle mehr - wer platt kann der schnackt oder praot auch Holländischsmile)
wer interesse hat, der komme gerne zum Herbsttreffen, ABER.....


.....WICHTIG IST DABEI:

AUF JEDEN FALL WIRD AUF EINE VORHERIGE ANMELDUNG GRÖSSTEN WERT GELEGT-
OHNE ANMELDUNG GEHT GAR NICHTS!!!!!!





Beste Grüße

August



Najaarstourrit zondag 26 september 2010.

Een prachtige tourrit door het grensgebied van Zuid-Holland en Zeeland.

Met het zomerevenement nog in het vooruitzicht, houden wij onszelf al bezig met het organiseren van de volgende tourrit.
Bij de deelname aan de voorjaarstourrit van 2009, is het idee geboren onszelf in te zetten voor het organiseren van een tourrit door de mooie natuurlijke omgeving van Zeeland. Trots als we zijn op onze woonomgeving, zijn wij van mening dat deze schoonheid gedeeld moet worden met mensen die de schoonheid van de W114/W115 kunnen waarderen.
Wij zijn Arie van Dijk en Bart van Drunen. Sinds ik mijn laatste strich-8 kocht, ben ik lid geworden van deze club. In de wetenschap dat de kern van deze club vooral in het noordoosten van ons land is gevestigd, vond ik toen dat de verwantschap met liefhebbers van deze prachtige automobielen gedeeld moest worden. Vooropgesteld, ik ben geen sleutelaar maar ben wel een vertroetelaar van dit schitterende model. De steenrode 280E uit 1974 is inmiddels mijn 4e strich-8. Mijn liefde voor dit model begon in de 80er jaren. Een vriend van mij had een zeegroene 200D. Toen ik zijn auto een keer mocht lenen, ben ik zo geïmponeerd geraakt door de mooie welvingen van de motorkap met op het uiterste puntje een fonkelende ster en de hoge rijkwaliteiten van deze wagen, dat de aankoop van mijn eerste Benz niet lang op zich liet wachten. Een blauwe 220D was de eerste, gevolgd door een oude ambulance, een 230-6. In die tijd waren dit nog geen klassiekers maar oude Zeelandbrug
afgedankte barrels. Later kocht ik een 10jaar oude in goede staat verkerende W123 300D. Een geweldige auto maar mijn liefde voor het oudere W115 model bleef. Jaren later kocht ik eindelijk mijn felbegeerde model. Een gerestaureerde gele W114, 230-6, waar ik tien jaar mee gereden heb. Mede dankzij de nodige cosmetische en de door mijn zwager zeer gewaardeerde technische verzorging, heeft deze wagen een zeer respectabele leeftijd van 36 jaar bereikt, met een kilometrage van dik 400.000km. Als vervanging heb ik nu een mooie 280E gevonden waarvan ik hoop dat hij de 50 jaar gaat halen.


Maar, genoeg over mijn strich-8 historie, ik ga proberen jullie warm te maken voor een lekker dagje toeren door het Zuid-Hollandse- en Zeeuwse landschap. Vanzelfsprekend hoop ik op een prachtige zonnige najaarsdag, want dat maakt zo'n dag nog aantrekkelijker.
Tijdens de rit zullen we verschillende onderdelen van de Zeeuwse Deltawerken tegenkomen. We gaan de Haringvliet sluizen zien, de Brouwersdam bezoeken, een vergezicht van de 5km lange Zeelandbrug bewonderen en via de Grevelingendam de Philipsdam passeren. Dit alles over kronkelende weggetjes langs verschillende haventjes en prachtige oude dorpskernen.

Het programma zal er in grote lijnen zo uitzien:

Tussen 9.00u en 9.30u. zal de ontvangst van alle deelnemers zijn bij "De Hoezemoos". Hier zullen we ontvangen worden met een lekkere kop koffie met kruutplaatjes, een plaatselijk koekje. Voor hen die niet uit de buurt komen, is hier gelegenheid om te kamperen of een chalet te huren of gebruik te maken van de B&B mogelijkheden in de buurt. Hierover later Zeeuwse schone meer.



Gezien de tijd die nodig is om een indruk te krijgen van deze prachtige provincie, wil ik graag om uiterlijk 10.15 uur starten met de tourrit. Het eerste gedeelte gaat over Goerree Overflakkee, het enige Zuid-Hollandse eiland. We starten vanaf de Hoezemoos, bij de eerste kruising (richting Den Bommel) van het eiland. Via Stad aan het Haringvliet, Middelharnis, Sommelsdijk, Dirksland, Stellendam en Goedereede komen we op de Brouwersdam, waar we een heerlijk frietje kunnen eten en een fotoreportage gaan maken met alle strich-8jes op een rij, cirkel, of welke artistieke vorm dan ook.
Vandaar gaan we via Renesse, waar we een bezoekje kunnen brengen aan de Mercedes dealer Louwerse, waarna we aan de terugweg beginnen over Schouwen Duiveland. We komen hier dorpjes tegen als Brouwershaven, Dreischor en Bruinisse. Een klein uitstapje naar Zierikzee staat gepland maar dit zal een beetje afhangen van de tijd en het weer. Via de Grevelingendam gaan we weer terug naar Flakkee, waar we jullie nog een adresje aan de hand doen van een W114/W115 liefhebbergaragist, om de dag te beëindigen met een drankje en de mogelijkheid van het nuttigen van een eenvoudige doch voedzaam en betaalbaar buffet bij de Hoezemoos. Ik hoop hier rond 17.00u weer te zijn zodat iedereen na een voldane dag nog redelijk op tijd huiswaarts kan.

Arie van Dijk en Bart van Druten


De informatie over de najaarsmeeting samengevat


Ontvangst: Vanaf 09.00 uur met een kopje koffie met kruutplaatjes
in restaurant Hoezemoos, Schaapsweg 15, 3258AW Den Bommel.


Parkeren: Bij het restaurant is voldoende parkeerruimte aanwezig.


Briefing: 10.00 uur met aansluitend vertrek rit.


Eindlocatie: De rit eindigt waar deze begonnen is: bij restaurant Hoezemoos in Den Bommel.


Eigen bijdrage: € 12,50 per persoon. Kinderen t/m 4 jaar gratis, van 4 t/m 12 jaar € 5,00 Inbegrepen zijn koffie met kruutplaatjes bij ontvangst, de lunch, een drankje met hapje na afloop en een tasje met rallybordje, routeboek en wat leuke informatie over de omgeving.


Buffet ter afsluiting sparerib/satébuffet met salades, stokbrood en kruidenboter
€ 15,00 per persoon. Kinderen t/m 12 jaar € 5,50






Aanmelden: Via het inschrijfformulier op de site of via e-mail: meetings@w114w115clubnederland.nl
Telefonisch +31516451506 of +31615056580
Briefje: aan Bram Aarts, meeting coördinator, Molenbosch 23 – 8421 RX Oldeberkoop
Vermeld het aantal personen wat deelneemt. (Ook het aantal kinderen onder de 12 jaar) Geef ook je GSM nummer door.


Sluitingsdatum inschrijving: Zondag 19 september 2010

Overmaken eigen bijdrage: Uitsluitend via overschrijving op bankrekeningnummer 62.78.12.309 t.n.v. W114 W115 club Nederland te Zeewolde.
Als u deelneemt aan de maaltijd na afloop dan dient u de kosten hiervoor ook gelijk te voldoen.


Overnachtingsmogelijkheden:

Voor deelnemers die al op zaterdag naar Den Bommel willen komen of na afloop van de meeting een nachtje willen overblijven kunnen wij de volgende adressen adviseren:


Camping De Schaapswei:
Tarieven incl. toeristenbelasting/stroom/water
2 volwassenen + caravan/bungalowtent+auto € 13,50
2 volwassenen + tent + auto € 10,25
Volwassenen ( extra) € 5,00
Kinderen tot 10 jaar (extra) € 2,50
Kinderen tot 3 jaar (extra) Gratis
Hond Gratis

Chalet:
Er zijn 3 luxe zespersoons chalets te huur voorzien van ingerichte keuken, zitgedeelte, eetgedeelte, douche met toilet en kleuren tv en tuinmeubelen. Er zijn 2 slaapkamers met 3 eenpersoons bedden. U kunt rustig op uw overdekt terrasje genieten van de avond.
Prijzen: Vanaf € 65,- per nacht.

Te reserveren:
Camping Chaletverhuur De Schaapswei
Schaapsweg 15
3258AW Den Bommel
Telefoon 0187 - 63 22 00
Fax 0187 - 63 19 84
Website [www.deschaapswei.nl]


B&B Floris en Sabina
4794SE Heijningen
Kraaiendijk 25
0168-471146
overnachtingen zijn vanaf 35 euro




strand bij Renesse




Korendijk Bed & Breakfast
3284MC Zuid Beijerland
Seggegors 39
0186-661175
0627287011 (mobiel)
Luxe comfortabele kamers en huiskamer weids uitzicht, internet, koffie thee gratis, niet roken. Korendijk Bed & Breakfast is geschikt voor max. 5 personen. De kosten voor overnachtingen zijn vanaf 25 euro
keesmar39@hotmail.com


Indien u gebruik wilt maken van een mogelijkheid tot overnachting dan dient u zelf voor de reservering te zorgen.

Re: /8- Herbsttreffen NIEDERLANDE
geschrieben von: Volker G. (IP-Adresse bekannt)
Datum: 15. September 2010 14:17

Hallo August,

also ich bin dabei. Habe mich gestern angemeldet und das Geld überwiesen. An- und Abreise am Sonntag.

Werde von Moers über Venlo und Eindhoven fahren. Falls sich noch jemand anschließen möchte, bitte einfach kurz bei mir (PN) melden.

Gruß
Volker

Re: /8- Herbsttreffen NIEDERLANDE
geschrieben von: august wiessler (IP-Adresse bekannt)
Datum: 22. September 2010 22:12

Moin Volker und alle weiteren Interessieten!!

Wir werden aus der Region OS/EL mit vier weiteren Fahrzeugen nach Zeeland starten und unsere Autos mal ein bisschen Seeluft schnuppern lassen.
Wollen wir mal auf eine wasserarme Luft hoffen und es uns bei Frikandeln und Poffertjes gut gehen lassensmile)
Wer also noch unetschlossen ist und am Wochenende noch nichts in seinem Terminkalender stehen hat:

Auf geht´s - Bram Aarts anrufen oder mailen und dann nix wie ab nach die Holländerssmile)

Beste Grüße

August



/8-Forum is powered by Phorum.